Appel-sinaasappel-cranberry-selderie relish

Fruit wordt meestal uit het handje gegeten, bewerkt of onbewerkt als dessert genuttigd of in (zoete) taarten gebruikt. Heerlijk natuurlijk en ook heel gezond, maar er is zoveel meer mogelijk met fruit, zeker in combinatie met groenten. Op deze website zult u alleen fruitrecepten aantreffen waarbij fruit gebruikt wordt in combinatie met groenten. Voor het overige, raadpleeg internet.
 
Een lekkere verse zoete fruit-groentesalade, deze relish. Heerlijk als bijgerecht bij diner, picknick en barbecue als het hoofdgerecht goed combineert met een frisse, maar zoete salade. U kunt uiteraard ook minder suiker gebruiken als u deze relish te zoet vindt. Deze relish kan ook als dessert genuttigd worden.
Voor alle recepten op deze website geldt dat u geen topkok hoeft te zijn. Volg de aanwijzingen en het lukt zelfs de meest onervaren kok om heerlijke gerechten op tafel te toveren. Voor de koks met wat meer zelfvertrouwen en lef, probeer vooral van alles uit, proef vaak en regelmatig tussendoor om geen al te grote blunders te begaan en ontdek zo allerlei nieuwe combinaties

INGREDIËNTEN
 
2 navelsinaasappels
675 gram (liefst) verse cranberries
2 appels
2 stengels selderie
500 gram suiker
BEREIDING
 
  • Rasp de sinaasappelschil fijn boven een kommetje en zet apart.
  • Schil de sinaasappels, verwijder pitten en zoveel mogelijke witte vliesjes en verdeel in partjes.
  • Schil de appels, verwijder de klokhuizen en snijd in stukken.
  • Gebruik het binnenste van de selderie en snijd in grove stukken.
  • Doe de helft van het vruchtvlees in keukenmachine of blender en voeg de helft van de cranberries, de appels en de selderie toe.
  • Hak in redelijk grove stukjes, dus geen puree.
  • Doe daarna de andere helft.
  • Doe alles in een kom, voeg suiker en sinaasappelrasp toe en meng goed.
  • Dek de kom af en zet minimaal 4 uur in de koelkast, of veel beter nog een nacht.
  • Eet smakelijk.

TIP
Ook lekker bij een restje kalkoen of op de boterham.
 
Voeg ook eens stukjes noot toe als variatie.

Terug naar FRUITrecepten

Delen FacebooktwitterpinterestlinkedinmailFacebooktwitterpinterestlinkedinmail