Broccoliwraps met romige zalm

Met de groene held broccoli kunt u allerlei heerlijke en supergezonde gerechten maken: voorgerechten, bijgerechten, salades, hoofdgerechten en hapjes.
Broccoliwraps met romige zalm zijn heerlijk als gezonde lunch, als tussendoortje of als basisgerecht voor een diner.

Probeer, behalve deze broccoliwraps met romige zalm, ook eens een aantal van onze andere recepten met broccoli uit, en verras uzelf en uw gasten met gerechten gemaakt met deze veelzijdige en supergezonde groente. U hoeft zeker geen topkok te zijn om onze gerechten te kunnen bereiden.
En verder: u vindt op deze website van Groenteboer Marco een aantal recepten, maar er is natuurlijk veel meer mogelijk. Durf vooral af te wijken van de recepten en zelf te experimenteren. Wie weet ontdekt u zo nieuwe combinaties, die een feestje zijn voor het oog en voor de smaakpapillen.

INGREDIËNTEN
 
300 gram broccoli
300 gram maiskorrels
400 gram roze zalm (blikje)
125 gram verse roomkaas met kruiden
zout en peper
tortillawraps
BEREIDING
 
  • Breng een pan water aan de kook met wat zout.
  • Was en snijd de broccoli in (halve of kwart) roosjes en de stengel in (halve of kwart) plakjes. Zorg ervoor dat het geen te grote stukken zijn, omdat anders de wraps bijna niet op te rollen zijn.
  • Blancheer de broccoli 3 minuten in het kokende water.
  • Giet de broccoli af en houd even onder de koud waterkraan om het gaarproces stop te zetten.
  • Laat daarna de broccoli goed uitlekken in een zeef.
  • Laat de mais uitlekken.
  • Laat de zalm uitlekken en verwijder de graatjes en het vel.
  • Meng nu voorzichtig – zodat het geen pap of puree wordt – in een pan broccoli, mais, zalm en roomkaas.
  • Breng op smaak met zout en peper.
  • Verwarm – als de wraps bijna klaar zijn – de pan op een laag vuur, zodat uw vulling lekker warm is.
  • Bereid de wraps volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
  • Vul de wraps met het broccoli-zalm-roomkaasmengsel, rol op en halveer.
  • Eet smakelijk!

TIP
In plaats van wraps kunt u natuurlijk ook zelf pannenkoekjes bakken en deze vullen met dit mengsel.


ALGEMENE KOOKTIPS EN WETENSWAARDIGHEDEN
Wilt u zoveel mogelijk profiteren van al het goede dat broccoli u te bieden heeft? Stoom, kook of roerbak dan zo kort mogelijk.
Ideale kook- en stoomtijd is maximaal 5 minuten.
Ideale roerbaktijd is maximaal 3 minuten.
In salades kan broccoli ook prima rauw gegeten worden of u blancheert de broccoli even heel kort. Gebruikt u de broccoli rauw, snijd het dan iets kleiner, dat eet wat prettiger.

En verder:
Was de broccoli vóórdat u gaat snijden of hakken, anders worden alle waardevolle vitaminen en mineralen die broccoli u te bieden heeft, met het waswater weggespoeld.

De stronk van de broccoli zit ook stampvol vitaminen en mineralen. Gooi die dus nooit weg, maar schil en snijd in dunne plakjes of blokjes.

 

Terug naar Broccolirecepten

Delen FacebooktwitterpinterestlinkedinmailFacebooktwitterpinterestlinkedinmail