Gepaneerde, gebakken pastinaak

Met de ‘vergeten’ groente pastinaak kunt u allerlei heerlijke en gezonde gerechten maken. Regelmatig heb je gewoon geen tijd of zin om lang in de keuken te staan. Soms heb je gewoon zin om te snacken, maar dan wel gezond en zonder allerlei fabrieksmatige geur- en kleurstoffen. In beide situaties is dit recept voor gepaneerde, gebakken pastinaak een makkelijke, snelle, gezonde én lekkere oplossing. Door de pastinaak te paneren en te bakken krijg je een lekker krokant laagje. De beetje zoete anijssmaak van pastinaak combineert lekker met de knapperige zoute paneer.

Probeer ook eens een aantal van onze andere recepten met pastinaak en verras uzelf en uw gasten met gerechten gemaakt met de bijna vergeten, maar lekkere en gezonde pastinaak. U hoeft zeker geen topkok te zijn om onze gerechten te kunnen bereiden.

INGREDIËNTEN
 
4 grote pastinaken
bloem
olijfolie
zout en peper
BEREIDING
 
  • Breng een pan water aan de kook.
  • Schil de pastinaken en snijd ze in de lengte in dunne plakken van gelijke dikte.
  • Kook de plakken 10 minuten.
  • Laat de plakken uitlekken.
  • Haal ze door de olijfolie en daarna door bloem met peper en zout.
  • Zet een koekenpan op met flink wat olijfolie.
  • Bak de gepaneerde plakken pastinaak als de olijfolie op temperatuur is.
  • De pastinaak is goed als de plakken mooi goudbruin zijn.
  • Haal de pastinaak uit de koekenpan en leg de plakken even op een laagje keukenpapier om het overtollig vet te verwijderen.
  • Serveer de gepaneerde, gebakken pastinaak als snack of als bijgerecht.
  • Eet smakelijk!

Terug naar Pastinaakrecepten

Delen FacebooktwitterpinterestlinkedinmailFacebooktwitterpinterestlinkedinmail