Witlofschuitjes. Een lekker en gezond borrelhapje of amuse

Met witlof kunt u allerlei heerlijke en gezonde gerechten maken, maar ook lekkere hapjes voor bij de borrel of als amuse, zoals bijvoorbeeld deze witlofschuitjes. De witlofschuitjes zijn eenvoudig en in een handomdraai klaar, en toch lekker en gezond. Wilt u meer kleurvariatie aanbrengen in je hapjes, gebruik dan naast de witlofschuitjes, ook roodlof om schuitjes mee te maken en geef dit net een andere vulling. U kunt natuurlijk ook 2 soorten witlofschuitjes maken.

Witlof kan zowel rauw, gekookt of geroerbakt gegeten worden. U kunt met witlof heerlijke combinaties maken met andere groenten, fruit, kaas, vis of vlees. U kunt er zoete, zoute, zure, bittere, hartige of echt pittig hete gerechten mee maken. U kunt er ook allerlei lekkere hapjes mee maken. Witlof is wat dat betreft een heel veelzijdige groente, waar u volop mee kunt experimenteren.

Probeer, behalve deze lekkere en snelle witlofschuitjes, ook eens een aantal van onze andere recepten met witlof uit, en verras uzelf en uw gasten met gerechten gemaakt met deze veelzijdige en gezonde groente. U hoeft zeker geen topkok te zijn om onze gerechten te kunnen bereiden.

INGREDIËNTEN
 
Witlofschuitjes
2 kleine stronkjes witlof
1 kuipje eiersalade
verse bieslook
 
Roodlofschuitjes (of witlof)
2 kleine stronkjes roodlof
1 kuipje selleriesalade
walnoten
BEREIDING
 
  • Was de witlof en/of roodlof.
  • Pel de blaadjes van de stronkjes en leg deze op een plat bord.
  • Doe in de witlofblaadjes een theelepel eiersalade en in de roodlofblaadjes een theelepel selleriesalade.
  • Garneer de eiersalade met een paar snippertjes bieslook en de selleriesalade met een walnoot.
  • En klaar zijn uw lekkere hapjes.

Terug naar Witlofrecepten

Delen FacebooktwitterpinterestlinkedinmailFacebooktwitterpinterestlinkedinmail